Niemand in de kou

Niemand in de kou

Iedereen verdient een thuis. Een dak boven je hoofd, waar je zekerheid ervaart, geborgenheid. Een plek ook die perspectief geeft om gezond en veilig de toekomst tegemoet te gaan. Leidschendam-Voorburg kan voor nog veel meer mensen een écht thuis zijn. Dat vraagt wel om rechtvaardige keuzes. Keuzes over hoe we met elkaar willen samenleven. Het vergt een antwoord op de vraag hoe onze samenleving er overmorgen uit ziet, en wat we vandaag en morgen moeten doen om dat te bereiken.

Voor de Partij van de Arbeid is overduidelijk dat er nu nog te veel oneerlijke keuzes worden gemaakt. Huizen worden gekocht door beleggers, in plaats van door starters. Zit je in de bijstand, dan word je aangesproken vanuit wantrouwen, in plaats van vertrouwen. Een handicap is nog te vaak een drempel om volledig mee te doen. Groei je op in de Prinsenhof, dan is de kans te groot dat je met achterstanden aan je school begint. Heb je zorg nodig, dan is de kans steeds groter dat je die niet dichtbij kunt vinden. En kom je in de schulden, dan sta je er te vaak alleen voor. Situaties die door de coronapandemie alleen nog maar grotere gevolgen krijgen.

De Partij van de Arbeid maakt sociale keuzes. Eerlijke keuzes. Keuzes die ervoor zorgen dat iedereen zich thuis kan voelen in Leidschendam-Voorburg. In welke wijk je ook opgroeit, welke baan je ouders ook hebben, welke zorg- of hulpvraag je ook hebt en of je nu een hoog of een laag inkomen hebt (gehad). De Partij van de Arbeid staat voor keuzes die bijdragen aan een rechtvaardige samenleving. Een samenleving die nog lang bestaansrecht heeft, omdat we kiezen voor betaalbare maatregelen om te verduurzamen. Een samenleving waarin de behoeftes van kinderen, ouderen en iedereen die het tegenzit, met elkaar worden opgebracht. Dat is wat samen leven voor de Partij van de Arbeid betekent. Dat is wat nodig is om iedereen zich thuis te laten voelen in Leidschendam-Voorburg.

De Partij van de Arbeid maakt met dit programma keuzes om Leidschendam-Voorburg een thuis te laten zijn voor iedereen. Om niemand in de kou te laten staan. Spreekt dit je aan? Spreek je dan uit. Maak ook een keuze voor een sociale, eerlijke samenleving. Stem op de Partij van de Arbeid en wij halen het uiterste uit onszelf om jouw stem te laten horen. Of doe mee, op jouw eigen manier. Want Leidschendam-Voorburg is een thuis voor iedereen.

Blader onder aan de pagina digitaal door ons verkiezingsprogramma of download deze door op ons programma te klikken.

Benieuwd naar de hoofdpunten van ons programma?

Onze plannen voor:

1. Fijn wonen in een betaalbaar huis

Wonen is eerst een recht en pas daarna een markt. Op dit moment is dat nog te vaak andersom.

2. Een leefbare, duurzame wijk

De leefbaarheid van wijken staat onder druk. Van de Prinsenhof en de Heuvel, tot Damcentrum, Bovenveen en Voorburg-Noord , zien we overlast van zwerfaval, hondenpoep en achterstallig onderhoud.

3. Bestaanszekerheid en toekomsperspectief

Werk is een basis voor zekerheid, zingeving en perspectief in het leven. Voor de PvdA gaat het dan altijd om eerlijk werk.

4. Zorg & welzijn – dichtbij en vertrouwd

Niet de markt, maar de mens staat centraal. Daarom praten we ook niet over stelselwijzigingen, maar over hoe we de zorg zo goed mogelijk kunnen organiseren in onze gemeente.

5. Betrokken burgers

Betrek inwoners: maak hen mede-eigenaar Goed wonen in een fijne wijk, bestaanszekerheid en toegankelijke zorg realiseren we niet zomaar vanuit Huize Swaensteyn. Alles wat we doen, doen we samen.

6. Samenhangend beleid voor kinderen en ouderen

Kinderen geven de gemeente perspectief; geef kinderen daarom hetzelfde! Kinderen hebben de toekomst. Maar niet alle kinderen hebben dezelfde kansen of dezelfde vooruitzichten. De PvdA wil daar wat aan doen.