15 oktober 2016

PvdA Leidschendam-Voorburg geeft hospice Het Vliethuys cheque van 400 euro voor 15-jarig bestaan

Het 15-jarig bestaan van het hospice Het Vliethuys was voor de PvdA Leidschendam-Voorburg aanleiding om haar leden te vragen om een kleine donatie voor het hospice. Blij verrast maar ook ontroerd was de PvdA over de reacties en de bijdragen.

Marjan van Giezen, fractievoorzitter: ‘We kregen van onze leden zulke positieve mailtjes en in korte tijd zoveel geld binnen dat de uiteindelijke cheque maar liefst € 400 bedroeg. We zijn er trots op dat we als PvdA deze cheque mochten overhandigen aan Het Vliethuys”. Leidschendam-Voorburg en Rijswijk mogen trots zijn op dit hospice. Want ondanks de droevige aanleiding voor de bewoners is er absoluut geen sprake van een droevige sfeer. Het hele gebouw ademt rust en gezelligheid, en de kleine staf en vele vrijwilligers maken dat alle bezoekers met een glimlach het gebouw weer verlaten. Dat mooie van het hospice was voor ons aanleiding om ook een mooie cheque te willen geven namens onze leden, fractie en bestuur. En dat is gelukt.

Jochem Streefkerk, afdelingsvoorzitter, voegt hier nog aan toe: “het hospice is onmisbaar binnen onze gemeente. Wat doen deze mensen een fantastisch werk. Ik was hier nog nooit geweest maar ben onder de indruk van het gebouw en van de vele vrijwilligers. Dat onze leden zo gul hebben bijgedragen aan dit doel onderstreept maar weer hoe het hospice in onze gemeente wordt gewaardeerd!”

De cheque is in ontvangst genomen door een zichtbaar ontroerde Willy Blonk, voorzitter van het bestuur van hospice Het Vliethuys, en Joke Campo, coordinator van Het Vliethuys. Vooral dat dit bedrag door de PvdA-leden zelf was opgebracht, heeft hen echt geraakt. De PvdA was blij deze bijdrage te hebben kunnen leveren. Zodat ook dit kleine steentje kan bijdragen aan het goede werk van Het Vliethuys.