18 april 2013

Hans Wagner als burgemeester naar Albrandswaard

Onze plaats- en partijgenoot Hans Wagner is door minister Ronald Plasterk benoemd als burgemeester van de gemeente Albrandswaard (Poortugaal en Rhoon, en zuiden van Rotterdam).

Hans Wagner is in 1963 geboren in Hamburg en was in de jaren ’90 ook actief voor de Duitse Sociaaldemocraten (de SPD) in Berlijn-Kreuzberg. Daarna verhuisde hij naar Voorburg waar hij onder andere penningmeester en campagneleider was in het PvdA-afdelingsbestuur. In  2006 werd hij eerst in de raad van Leidschendam-Voorburg gekozen voor de PvdA. Kort daarna trad hij aan – als opvolger van Adri Duivesteijn – als lid van de Tweede Kamer. Sinds 2007 is hij weer lid van de fractie in onze gemeente, actief in de raadscommissie Algemene Zaken en woordvoerder veiligheid.

Op 17 juni 2013 is de  ‘installatie’ in Albrandswaard. Als burgemeester moet hij vanzelfsprekend met zijn gezin naar zijn nieuwe gemeente verhuizen en dan kan hij niet langer deel uitmaken van onze raadsfractie. De afdeling Leidschendam-Voorburg bedankt hem voor al zijn inzet in het bestuur, de debatten, de campagnes en de raad. We  wensen Hans Wagner veel succes in zijn nieuwe woon- en werkgemeente!

IMG_1930 Hans Wagner sel

Hans Wagner wordt burgemeester Albrandswaard