Ledenbericht

22 maart 2020

We hebben deze week kennisgemaakt met een andere vorm van samenleven. Want hoewel we elkaar niet kunnen ontmoeten op de gebruikelijke plekken – op het sportveld, op bezoek in een zorghuis, of in een restaurant of café – worden er heel veel nieuwe manieren gevonden om toch met elkaar in contact te blijven. Dat is mooi om te zien. En hartverwarmend.

Veel mensen maken zich zorgen over de gevolgen van de maatregelen die genomen worden tegen de verspreiding van het coronavirus. Ook als lokale partij volgen we de ontwikkelingen op de voet. We zien dat kwetsbare gezinnen weer volledig op zichzelf zijn aangewezen (de meldingen bij Veilig Thuis lopen op) en dat de vraag naar sociale voorzieningen groeit (veel mensen vragen uitkering aan). Onze inzet is een ruimhartig beleid, dat vooral achteraf wordt getoetst. Dit is de tijd om te tonen wat een betrokken overheid voor mensen kan betekenen. Dit is de tijd waarin onze sociale principes op de proef worden gesteld én – daar zijn wij van overtuigd – de basis voor een betere, sterkere samenleving kan vormen.

Voor leden, door leden
Eén van de dingen die wij als ledenorganisatie kunnen betekenen, is mensen die hulp nodig hebben in contact brengen met mensen die hulp kunnen geven. Heeft u hulp nodig bij een dagelijks klusje, maar kunt u dat niet vanwege het virus? Bel dan met Sangita Paltansing (raadslid)‬. Andersom horen we het ook graag als u bereid bent om een handje te helpen bij iemand die dat nodig heeft. Het kan gaan om het doen van een boodschap, het uitlaten van de hond of het verzenden van een pakketje; de dagelijkse dingen die nu net wat moeilijker zijn dan normaal.‬

Werkzaamheden fractie
In de afgelopen week is bekend geworden dat alle bijeenkomsten van de gemeenteraad tot 6 april 2020 zijn geannuleerd. De fractie houdt daarom intensief digitaal contact met elkaar en met het college van burgemeester en de wethouders. Heeft u vragen aan het bestuur of aan de fractie? Neem dan contact op via [email protected].

Tot slot
We houden u de komende periode op de hoogte van de ontwikkelingen in onze gemeente. Tot slot willen we onze steun en dank uitspreken voor alle mensen die zich zo hard inzetten voor het behoud van onze manier van leven. Met name de zorgverleners verdienen onze grote waardering. Hun inzet is enorm en laat zien dat onze samenleving alleen overeind blijft door hard werken en solidariteit. Samen staan we sterk!

Hartelijke groet,

namens bestuur en fractie,