20 april 2015

Loslopende honden, ouderen op internet en weg dwars door tuinen?

De PvdA heeft genoten van de Gemeenteraadsvergadering van april. Veel politieke discussie, overeenstemming op onderwerpen dwars door partijen heen en er werd goed geluisterd naar de inwoners en naar elkaar!

burgerinitiatief
Allereerst het burgerinitiatief om het hondenlosloopgebied te vergroten in het Hoekenburgpark. Een actieve groep inwoners dient een voorstel in en komt dat toelichten in de Raad. Ook het standpunt van de tegenstanders is bekend. Voor allebei valt wat te zeggen. Laten we dus vooral kijken hoe we gezamenlijk tot compromis kunnen komen. Afgesproken is dat wethouder Stemerdink een keertje meeloopt tijdens het honden uitlaten in het park. Niks geen nota dus, eerst kijken en praten.

ouderengids
Dan een woord van waardering voor Mary Oosterveer. Still going strong! Ze strijdt voor meer gemeentelijke informatie op papier, voor ouderen. Niet alle ouderen kunnen immers met een computer overweg. De hele Raad ging mee in oproep aan wethouder Kist om snel met voorstel te komen voor nieuw soort Ouderengids‘.

Stompwijk
Tenslotte nog het Voorkeursrecht Gemeenten op een drietal percelen in Stompwijk. Dat is nodig om een ‘bypass’ aan te leggen om Stompwijkseweg te ontzien. De nadrukkelijke wens van de Stompwijkers. Verstandig, vindt de PvdA. De motie van VVD/D66/CU werd dan ook niet aangenomen.

Dogs taking an examCreative Commons License Marjolein via Compfight