Door Privé: Sangita Paltansing op 17 november 2017

PvdA blij met ideeën van, voor en door de culturele sector

Op donderdag 16 november ging de PvdA in gesprek met de culturele sector tijdens de allereerste PvdA Cultuurborrel in restaurant Bistro 11 in Leidschendam.

De culturele sector was goed vertegenwoordigd. Vertegenwoordigers van Theater Ludens, het Veur Theater, Molen de Vlieger, Dansen aan de Vliet, Artibrak, Huygens Museum & Museum Swaensteyn spraken met de PvdA-fractie en het bestuur over de toekomst van cultuur en de culturele sector in Leidschendam – Voorburg. Het initiatief voor deze Cultuurborrel werd zeer verwelkomd door de aanwezige culturele boegbeelden!

Rogier Helwig, directeur podium en projecten van Theater Ludens: “We gaan het niet over geld hebben, maar over wat we nodig hebben om cultuur dichter bij de mensen te kunnen brengen.

Mira Moreno, Dansen aan de Vliet, wees op het belang van cultuureducatie: “Het begint bij onze kinderen. Als we hen niet leren dat cultuur belangrijk is, zullen ze er later ook het belang niet van inzien.” Daarnaast opteerde Mira voor een jaarlijks terugkerend cultureel festival.

Marjan van Giezen, fractievoorzitter PvdA, leidde de bijeenkomst en benadrukte het belang van samenwerking. “Niet alleen samenwerking binnen de culturele sector, maar ook de samenwerking met het bedrijfsleven en de maatschappelijke organisaties is van wezenlijk belang om cultuur op de kaart te zetten in Leidschendam-Voorburg”. Daarnaast benadrukte Marjan van Giezen dat de culturele sector met al haar ideeën en creativiteit ook een eigen verantwoordelijkheid heeft hierin: “Vertel ons niet alleen wat je van de gemeente wilt, maar ook wat jullie de gemeente kunnen bieden. Cultuur is immers iets van iedereen!.”

De PvdA kijkt terug op een geslaagde bijeenkomst in een positieve enthousiaste sfeer. Er borrelden mooie ideeën op, waarvan er een aantal ongetwijfeld terug te vinden zal zijn in het verkiezingsprogramma van de PvdA Leidschendam-Voorburg.

Privé: Sangita Paltansing

Sangita Paltansing is raadslid en fractiesecretaris sinds de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Daarvoor was zij actief binnen het bestuur van de PvdA Leidschendam – Voorburg als algemeen bestuurslid. Namens de PvdA-fractie is Sangita tevens lid van het Presidium. In het dagelijks leven werkt Sangita bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit als bestuursadviseur. Daarvoor

Meer over Privé: Sangita Paltansing