12 maart 2016

PvdA brengt beloofde taart naar manege Hestar “Ja, wij hebben al een 10-rittenkaart sport!”

De PvdA fractie Leidschendam-Voorburg heeft vandaag de eerste taart uitgedeeld aan een sportclub met 10-rittenkaarten. Met zo’n 10-rittenkaart worden inwoners gestimuleerd om meer te sporten. Of om eens een nieuwe sport te proberen, zonder gelijk contributie te moeten betalen. Manege Hestar uit Voorburg biedt onze jeugd veel pony-plezier, maar had ook lange wachtlijsten. Met de 10-rittenkaart voor een halfuur les, om het te leren, wordt de drempel om te gaan ponyrijden een stuk lager. De 10-rittenkaart is nu al een succes.  Voor de PvdA aanleiding om de beloofde taart te brengen!

Tijdens de Raadsbehandeling van de Sportvisie vroeg de PvdA aandacht voor het extra stimuleren van sport. Veel mensen willen zelf bepalen wanneer ze gaan sporten, en niet vastzitten aan jaarcontributies. Kinderen willen vaak een sport eerst uitproberen. Daarom heeft de PvdA een motie ingediend om een 10-rittenkaart op te nemen in de Sportvisie. De motie werd breed gesteund. De PvdA heeft toen aangekondigd een taart te bezorgen bij de eerste club die zich meldde met een 10-rittenkaart. En dat was manege Hestar uit Voorburg!

De PvdA-fractie kreeg een rondleiding over het terrein en heeft de jeugd aan het werk gezien. Op het paard, maar ook helpend in de manege. Een mooi voorbeeld hoe sport niet alleen belangrijk is voor de gezondheid, maar ook voor de sociale contacten. Het enthousiasme dat hier te zien was, maakte duidelijk dat de taart meer dan verdiend was!

2016-03-12 taart voor Hestar