PvdA-fractie is blij dat de coalitie wordt uitgebreid met GroenLinks

5 september 2020

De PvdA-fractie is blij dat de coalitie wordt uitgebreid met GroenLinks. De PvdA-fractie steunt de uitbreiding, omdat moeilijke tijden ook om duidelijke keuzes vragen. Dan helpt het om een zo breed mogelijk draagvlak in de gemeente te hebben. Een college dat door een groter deel van de raad wordt gedragen, helpt daarbij. De PvdA verwacht dat met deze uitbreiding een goede basis is gelegd voor het bestuur van de gemeente tot de volgende verkiezingen in 2022.

De afspraken worden op 10 september nog voor akkoord voorgelegd aan de PvdA-leden in de gemeente. Fractievoorzitter Jochem Streefkerk: “Ik heb er vertrouwen in dat onze leden ook tevreden zullen zijn met deze afspraken. We onderstrepen de noodzaak om meer sociale woningen te bouwen, zoeken naar manieren om de uitvoering van de Wmo te verbeteren en garanderen het niveau van de sociale voorzieningen in de gemeente. Met onze GroenLinks-collega’s verwachten we ook op stappen te kunnen zetten om de inzet op duurzaamheid voor iedereen betaalbaar te houden.”

Waar ben je naar op zoek?