PvdA haalt ruim 2400 stemmen; houdt drie zetels in gemeenteraad

19 maart 2022

Op 14, 15 en 16 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Afgelopen woensdagavond werden de uitslagen daarvan bekend gemaakt. De PvdA in Leidschendam-Voorburg behaalt opnieuw drie zetels; even veel als bij de vorige verkiezingen in 2018.

Lijsttrekker Jochem Streefkerk: “Ik wil alle mensen die op ons gestemd hebben bedanken. We gaan ons de komende vier jaar keihard inzetten voor een socialer, eerlijker en sterker Leidschendam, Voorburg en Stompwijk.” De afgelopen weken is onder het motto ‘Niemand in de kou’ campagne gevoerd. Streefkerk: “We hebben enorm hard gewerkt. Er zijn duizenden flyers verspreid en overal in onze gemeente hebben we inwoners gesproken, van Prinsenhof tot Voorburg-Noord. Ik wil daarvoor ons campagneteam bedanken, en alle leden en vrijwilligers die op allerlei manieren hebben bijgedragen.”

Partijen die winnen zijn GroenLinks (+1), D66 (+1) en de SP (nieuw in de raad met 1 zetel). De VVD werd de grootste partij in Leidschendam-Voorburg. Jochem Streefkerk: “Wij feliciteren onze collega’s met dit resultaat en zien uit naar samenwerking in de nieuwe gemeenteraad. Over de hele linie krijgen de linkse partijen er zetels bij. Een signaal dat inwoners van onze gemeente toe zijn aan een socialere koers.”

Waar ben je naar op zoek?