PvdA-leden akkoord met uitbreiding coalitie

Door Privé: Jochem Streefkerk op 11 september 2020

De leden van de PvdA in Leidschendam-Voorburg zijn op 10 september in een ingelaste ledenvergadering akkoord gegaan met de uitbreiding van de coalitie met GroenLinks. De leden waren unaniem in hun steun voor het verbreden van het draagvlak voor het gemeentebestuur. Daarmee gaat extra aandacht uit naar bijvoorbeeld het bouwen van sociale huurwoningen en de garantie van het niveau van sociale voorzieningen in de gemeente.

Fractievoorzitter Jochem Streefkerk: “De fractie is verheugd met deze steun vanuit onze achterban. We hebben ledendemocratie hoog in het vaandel en op deze manier leggen we verantwoording af over onze keuzes in de gemeenteraad. We gaan nu met extra vertrouwen de tweede helft van deze raadsperiode in.

De gemeenteraad spreekt waarschijnlijk op 22 september a.s. over de uitbreiding van de coalitie. Naar verwachting wordt dan ook Floor Kist als wethouder geïnstalleerd.

Privé: Jochem Streefkerk

Jochem Streefkerk is raadslid en fractievoorzitter, sinds hij in maart 2018 werd gekozen. Daarvoor was hij eerst actief binnen PvdA Rotterdam en daarna bij PvdA Leidschendam-Voorburg (afdelingsvoorzitter 2016-2018). Jochem werkt als advocaat op het gebied van onderwijsrecht. Naast zijn politieke en juridische werkzaamheden, gaat zijn interesse uit naar filosofie en is hij intern toezichthouder bij

Meer over Privé: Jochem Streefkerk