Door Privé: Sangita Paltansing op 28 mei 2017

PvdA Leidschendam – Voorburg goes Brielle!

Op vrijdag 26 mei heeft een aantal PvdA-leden op uitnodiging van oud-wethouder van Leidschendam – Voorburg, Gregor Rensen, Brielle bezocht. Gregor Rensen, die nu burgemeester van de gemeente Brielle is, had een mooi programma samengesteld om in een dag een indruk te krijgen van ‘zijn stad’.
Na de ontvangst met koffie en taart op het zonnige terras aan de Markt brachten de leden onder leiding van een gids een bezoek aan het stadsmuseum De Tachtigjarige Oorlog. Dit museum is gehuisvest in het in 2012 compleet gerenoveerde gemeentehuis van Brielle, waar de raadsvergaderingen nu alleen nog plaatsvinden. In de raadszaal gaf burgemeester Rensen een toelichting op de Brielse politiek en zijn ervaring als burgemeester van Brielle. Daarna was het tijd voor een stadswandeling langs vele bijzondere monumenten en gevelstenen, onder leiding van de gidsengilde Brielle. Na de lunch ging de wandeling voort langs de wallen, het 1 April monument en werd een bezoek gebracht aan het Kruithuis en de graanmolen ’t Vliegend Hert. De dag werd afgesloten met een drankje op het terras, waarna de Leidschendam-Voorburgse delegatie weer op huis aan ging.
De leden waren onder de indruk van hetgeen er allemaal voorbij kwam: van verhalen over de belangrijke rol van Brielle tijdens de Tachtigjarige Oorlog tot aan de jaarlijkse 1 April-viering waar alle inwoners van Brielle het hele jaar naar uitkijken. Vol trots vertelde Gregor Rensen over de zaken waar hij zich als burgemeester van Brielle mee bezig houdt.
De leden kunnen niet anders zeggen dan dat Gregor Rensen burgemeester is van een prachtige stad met een rijke geschiedenis en dat hij, na Leidschendam – Voorburg, zich geen mooiere stad had kunnen wensen om burgemeester van te zijn.
Privé: Sangita Paltansing

Sangita Paltansing is raadslid en fractiesecretaris sinds de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Daarvoor was zij actief binnen het bestuur van de PvdA Leidschendam – Voorburg als algemeen bestuurslid. Namens de PvdA-fractie is Sangita tevens lid van het Presidium. In het dagelijks leven werkt Sangita bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit als bestuursadviseur. Daarvoor

Meer over Privé: Sangita Paltansing