PvdA Leidschendam-Voorburg zoekt gedreven wethouder (m/v)

1 april 2021

Onze wethouder Nadine Stemerdink vertrekt tussentijds (per 17 mei) door haar benoeming tot burgemeester van Voorschoten. Daarom zoekt de PvdA fractie tot en met de formatie na de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 een bevlogen wethouder (m/v) die het team komt versterken.

De ideale kandidaat is een verbinder met overtuigingskracht, is in staat draagvlak te creëren, wil zaken realiseren en weet hoe de lokale politiek werkt. De PvdA Leidschendam-Voorburg ziet diversiteit als kracht. Naast zichtbare en onzichtbare kwaliteiten, talenten en motivatie breng je ook je hele persoon en achtergrond mee. En die verwelkomen we. Onze vacature staat dus open voor iedereen.

Voor de selectie van kandidaten laat de fractie zich bijstaan door een Adviescommissie. De adviescommissie heeft als taak een voordracht voor de in hun ogen meest geschikte kandidaat wethouder aan de fractie te doen. De fractie neemt het besluit over de voordracht en draagt de uiteindelijke kandidaat voor aan de coalitiepartners en de gemeenteraad. Het is de bedoeling de nieuwe benoeming medio mei te laten ingaan.

Belangstellenden kunnen zich tot en met 14 april melden via [email protected] (contactpersoon: Folkert Buis) en voorzien hun motivering van een recent CV.

De procedure en profielschets zijn hier te vinden: 20210331 Procedure en profielschets wethouder.