8 december 2017

PvdA presenteert vol trots kandidatenlijst 2018!

De leden van de PvdA Leidschendam-Voorburg hebben op 7 december de lijst voor de raadsverkiezingen 2018 vastgesteld. Nadine Stemerdink voert de lijst aan. Tussen de eerste zeven kandidaten op de lijst staan maar liefst vijf nieuwe talenten.

Nadine Stemerdink, de huidige wethouder is door de leden benoemd tot lijsttrekker. Zij heeft in de afgelopen drie jaar als wethouder in een turbulente politieke periode bijgedragen aan de continuïteit en stabiliteit van het college. Daarnaast heeft zij haar wethouderschap op een inhoudelijk uitstekende manier ingevuld en in haar periode als wethouder veel weten te bereiken. Stemerdink: “Dit is een geweldige lijst, waar ik ontzettend trots op ben. De PvdA gaat zich met deze vernieuwende lijst vol energie inzetten voor een sociaal Leidschendam-Voorburg. We zetten werk, wijken en goede zorg centraal.”

Naast lijsttrekker Nadine Stemerdink staat op de tweede plaats de huidige voorzitter van het bestuur, Jochem Streefkerk. Met hem voorziet de PvdA in fris en nieuw talent voor de gemeenteraad, met ideeën en visie over nieuwe vormen van politiek.

Op plaats drie, huidig raadslid Delroy Blokland. Hij heeft in zijn eerste periode als raadslid laten zien dat hij een zeer gedegen woordvoerder is op het gebied van financiën en regionale vraagstukken. Hij heeft niet alleen bestuurlijke kwaliteiten, maar levert ook een sterke bijdrage aan debatten in de raad. Op plaats vier, de tweede nieuwkomer op de lijst, Sangita Paltansing. De leden waarderen haar kennis van de lokale politiek in de grote stad en ervaring in een bestuurlijke omgeving. Op plaats vijf staat nieuwkomer Matthijs Willemse-Jacobson. Matthijs maakt zich hard voor toegankelijke zorg en betaalbare woningen.

Op de plaatsen zes en zeven staan nieuwkomers Coen van Hoogdalem en Carl Schmitz. Coen is al vele jaren PvdA-lid op de achtergrond en wil graag in een ondersteunende en verbindende rol aan de fractie bijdrage. Carl, thans secretaris van het bestuur, heeft uitgesproken opvattingen over hoe je lokaal en nationaal politiek zou moeten bedrijven. Ook hij wil graag zijn steentje bijdragen in de komende vier jaar.

Gregor Rensen, oud-wethouder van Leidschendam-Voorburg en voorzitter van de kandidaatsstellingscommissie: “Ik ben ervan overtuigd dat de PvdA met deze kandidatenlijst een goede mix heeft van verjonging met zeer ervaren en in het raadswerk gepokte kandidaten. Het is een sterke lijst, die de PvdA positieve kansen biedt voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 en daarna.”