Raadsflits: Een bewogen begin van de nieuwe raad

10 mei 2022

Op dit moment biedt Leidschendam-Voorburg als gemeente welgeteld aan nul Oekraïnse vluchtelingen noodopvang. Beschamend. Gelukkig zijn er mensen die vluchtelingen op eigen gelegenheid in huis nemen, maar onze gemeente staat er gekleurd op. In december vorig jaar is nog voorgesteld om meer snelheid te maken met het (om)bouwen van tijdelijke woningen. Over de manier waarop met de uitvoering van die motie is omgegaan, diende de PvdA een motie van afkeuring in. Die motie werd door alle linkse partijen gesteund, maar helaas stemden VVD, GBLV, CDA en D66 tegen de motie.

Daarnaast werd er gedebatteerd over de vrijwillige ouderbijdrage in het basis- en voortgezet onderwijs. Ons nieuwe raadslid Suzanne Kok legde met haar eerste inbreng in het debat ook haar zogeheten “maiden speech” af. Die ging over het bestrijden van kansenongelijkheid en de belangrijke taak van de gemeente hierin. Haar inbreng is terug te lezen of te kijken via dee website. We horen graag je reactie!

Twitter / @PvdALdmVbg
Facebook / @PvdALV

Waar ben je naar op zoek?