Raadsflits: Een rijk media-aanbod in LV

5 januari 2021

De gemeenteraad boog zich over een adviesvraag van het Commissariaat voor de Media: “welke organisatie is in staat om de rol van lokale omroep te vervullen?”. We hebben in onze gemeente de luxe dat er twee omroep organisaties actief zijn. LVTV en Midvliet werken op heel verschillende wijze en richten zich ook op verschillende doelgroepen. Het eerlijke antwoord is dus dat zij beide in staat zijn om de rol van lokale omroep te vervullen: en dat hebben we dan ook in ons besluit opgenomen. De PvdA is blij dat een meerderheid van de raad zich in dit voorstel kon vinden.

LVTV en Midvliet zijn ieder voor zich niet perfect. Ze kunnen van elkaar leren en zouden samen een écht toereikend lokaal aanbod kunnen maken. Daarom hoopt de PvdA dat zij elkaar alsnog weten te vinden in komende jaren; de gemeente kan daar aan bijdragen door gezamenlijke producties te stimuleren.

Het was een stevig debat om het jaar mee af te trappen. We hopen dat u het jaar ook goed bent begonnen en wensen u een goede gezondheid en veel geluk in 2021!

Waar ben je naar op zoek?