Door op 16 april 2013

“Sober, recreatief en duurzaam zwembad De Fluit. Dat wilden we als PvdA”

De PvdA-fractie Leidschendam-Voorburg heeft haar steun uitgesproken voor het nieuwe zwembad De Fluit. “Als PvdA hebben we altijd gestreden voor behoud van twee zwembaden, Forum Kwadraat in Voorburg en De Fluit in Leidschendam. En dat gaat lukken. De zwembaden zijn belangrijke voorzieningen voor onze inwoners. Onze acties en vasthoudendheid in de gemeenteraad hebben duidelijk effect gehad”, aldus woordvoerster Nadine Stemerdink van de PvdA. De twee zwembaden zijn de drukst bezochte sportaccommodaties in de gemeente. Belangrijk voor zowel jongeren, ouderen, gezinnen en wedstrijdzwemmers. De komst van het vernieuwde zwembad de Fluit is een lang traject geweest, waarbij de gebruikers betrokken zijn geweest bij de inrichting van het bad. “Zij hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de totstandkoming van dit mooie zwembad”, stelt Stemerdink.

Sober en duurzaam

“Wat we nu zien is een sober uitgevoerd zwembad. Maar wel met de realisatie van een aantal recreatieve elementen in het bad, om ook de recreatieve bezoekers te behouden. Verder zien we een zwembad dat nu beter geschikt is voor onze bloeiende zwemverenigingen. Daarnaast zijn we als PvdA verheugd dat de marktpartijen bereid zijn om meer duurzaamheidsmaatregelen in het nieuwe zwembad aan te leggen dan wordt gevraagd in het bouwbesluit”, zegt Nadine Stemerdink. Ook financieel gezien loopt de bouw van het bad nog steeds in de pas.

“Ook op de zwembaden is een taakstelling gelegd, die wij gaan behalen. Het is een forse financiële investering, maar wel eentje die voor de PvdA de moeite waard is. Eigenlijk is het zeer bijzonder dat we dit in tijden van crisis voor elkaar hebben gekregen. Gewoon top mag ik wel zeggen. We vragen immers veel aan onze burgers, we moeten bezuinigen. Maar belangrijke voorzieningen willen we ondanks de  financiële malaise behouden. Het openhouden van twee zwembaden en de nieuwbouw van De Fluit is hier een mooi voorbeeld van”.

Nadine Stemerdink, woordvoerder sport