Door Privé: Jochem Streefkerk op 22 september 2021

Stevig debat corona-herstelbeleid

Vandaag het vervolg van de commissievergadering van afgelopen maandag. Belangrijk agendapunt was de behandeling van het corona-herstelbeleid. Dat zijn de plannen die de gemeente heeft om de gevolgen van corona te ondervangen. Het gaat dan om het bestrijden van eenzaamheid, het tegengaan van schulden, het weer op vlieghoogte krijgen van kinderen die lang niet naar school gingen. Stuk voor stuk belangrijke onderwerpen en het was dan ook een onaangename verrassing dat wij de enige linkse stem waren die vóór dit beleid waren. Ook de ChristenUnie steunde het beleid; alle andere partijen vonden het een beter idee om nog maar even met dit beleid te wachten. “Om eerst maar even de effecten af te wachten.” Terwijl de mensen waar het om gaat allang weten wat de effecten zijn. En de gemeente moet daar zo snel mogelijk actief op worden. Het hele debat is hieronder terug te zien.

Privé: Jochem Streefkerk

Jochem Streefkerk is raadslid en fractievoorzitter, sinds hij in maart 2018 werd gekozen. Daarvoor was hij eerst actief binnen PvdA Rotterdam en daarna bij PvdA Leidschendam-Voorburg (afdelingsvoorzitter 2016-2018). Jochem werkt als advocaat op het gebied van onderwijsrecht. Naast zijn politieke en juridische werkzaamheden, gaat zijn interesse uit naar filosofie en is hij intern toezichthouder bij

Meer over Privé: Jochem Streefkerk