10 februari 2015

Verkiezingen 18 maart

Op woensdag 18 maart zijn er verkiezingen voor provinciale staten en waterschappen. Woon je in Leidschendam-Voorburg, dan kan je stemmen voor provinciale staten van Zuid-Holland en – afhankelijk van je woonadres – voor het hoogheemraadschap Rijnland dan wel Delfland. De leden van Provinciale Staten kiezen vervolgens de Eerste Kamer.

Aan al deze verkiezingen doet de PvdA mee met een eigen lijst. Klik hier voor onze verkiezingsvideo en ons programma en informatie over al onze kandidaten voor Zuid-Holland, onder wie Annelies Pilon en Martin Loose uit Leidschendam-Voorburg.

Verder lees je in ons manifest waarom ook water een sterk en sociaal bestuur nodig heeft. De grens van de beide waterschappen Rijnland en Delfland loopt als ‘Landscheiding’ dwars door onze gemeente, dat zie je aan het verschil in waterpeil aan weerszijden van de Sluis!

Tussen 07.30 en 21.00 uur kan er gestemd worden in een van de stemlokalen in onze gemeente. Ben je dan niet in de buurt en wil je wel dat jouw stem naar een PvdA-kandidaat gaat, neem dan contact met ons op (via Jac. Wolters, ledenzaken) voor vervoer of stemmen bij volmacht.

Uiterlijk 4 maart ontvang je de oproepkaarten van de gemeente. Lees hier meer over stempassen (om in een andere gemeente te stemmen), volmachten (voor als je op 18 maart niet in de regio bent) en de identiteitsbewijzen die je mee moet brengen om te gaan stemmen.

verkiezingstram HTM 1210 mobiel stembureau  stemtram Gerard Stolk via Compfight