Beschikbaarheid Gemeentepolis verruimd: 130% bijstandsnorm!

Door Jochem Streefkerk op 14 november 2018

De gemeente Leidschendam-Voorburg verhoogt de inkomensgrens voor de Gemeentepolis van 125% naar 130% van de bijstandsnorm. Hierdoor kunnen vanaf  1 januari nog meer mensen gebruik maken van deze collectieve zorgverzekering. De Gemeentepolis is speciaal voor mensen met een hoge zorgvraag en een laag inkomen. Overstappen naar deze zorgverzekering kan tot en met 31 december.

Als iemand vaak zorg nodig heeft, kunnen de kosten erg oplopen. Een goede zorgverzekering is dan belangrijk, zeker bij een laag inkomen. Daarvoor is er de Gemeentepolis, een zorgverzekering waarbij de gemeente meebetaalt aan aanvullende pakketten. Wethouder Nadine Stemerdink: “Ik ben erg blij dat we de Gemeentepolis nu aan meer mensen kunnen aanbieden. Niemand zit te wachten op onverwachte rekeningen van zorgverleners, voor inwoners met een laag inkomen zijn deze nog eens extra problematisch. Bij de Gemeentepolis kunnen zij kiezen voor een pakket dat het beste bij hun situatie past, waardoor we onverwachtse kosten zoveel mogelijk willen voorkomen.”

Voor de Gemeentepolis kan gekozen worden uit twee zorgverzekeraars: Menzis en Zorg en Zekerheid. Beide zorgverzekeraars bieden een basisverzekering. Daarnaast zijn er meerdere optionele aanvullende verzekeringen waarbij nog meer vergoed wordt. De gemeente betaalt mee aan de aanvullende verzekering waardoor de premie lager is. Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.

Meer lezen over de pakketten  en de Gemeentepolis aanvragen kan via www.gezondverzekerd.nl.

Jochem Streefkerk

In het dagelijks leven werk ik bij Van Doorne, als onderwijsjurist. Ik hou me daar vooral bezig met het adviseren van scholen en opvangorganisaties, overheden en andere kennisinstellingen. Gevarieerd werk, waarmee ik in alle uithoeken van het land kom. Daarnaast ben ik als vrijwillig bestuurder betrokken bij De Schoolschrijver, (een organisatie die zich bezig houdt met schrijf-

Meer over Jochem Streefkerk