Een nieuw huis voor de demoratie

23 maart 2024

Vorige week zette de gemeenteraad een volgende stap in de beoogde verhuizing van de vergaderplek naar Leidschendam. Het Raadhuisplein 1 in Leidschendam wordt aangepast om ook de verschillende vergaderingen van de gemeenteraad en de fracties te kunnen huisvesten. De hele raad staat achter deze verhuizing. Ook de PvdA denkt dat de verhuizing bijdraagt aan het goed functioneren van de raad. Zo zal de fysieke en digitale toegankelijkheid van de vergaderingen echt verbeteren.

Verder werd er stilgestaan bij de jubilea van verschillende collega’s, in het bijzonder het dertigjarig jubileum van Hans Peter Klazenga. Ook onze fractie kende weer een aantal personele wisselingen. Raadslid Suzanne Kok is terug van haar zwangerschapsverlof, nadat zij moeder is geworden van een gezonde dochter. We zijn blij dat Suzanne weer terug is in de raad! Dat betekent ook dat Becir Ogrić afzwaait als tijdelijk raadslid en weer als commissielid is geïnstalleerd. We bedanken hem voor de extra inzet in de afgelopen periode – waarin hij nota bene zelf ook trotse vader van een gezonde zoon is geworden. Allemaal van harte gefeliciteerd!