PvdA lanceert verkiezingsprogramma

3 februari 2022
De Partij van de Arbeid in Leidschendam-Voorburg heeft vandaag haar officiële verkiezingsprogramma gelanceerd. Onder het motto ‘Niemand in de kou’ gaat de partij de komende gemeenteraadsverkiezingen in. Belangrijke thema’s zijn wonen, leefbare en duurzame wijken, en bestaanszekerheid. Met een kandidatenlijst van 24 mensen wil de partij de komende tijd aan de slag voor een sociaal, eerlijk en sterk Leidschendam, Voorburg en Stompwijk.

Het programma bevat de belangrijkste speerpunten van de partij en de concrete voorstellen waarmee de partij die wil gaan bereiken. Van fijn wonen in een betaalbaar huis, tot vertrouwde zorg dichtbij. Lijsttrekker Jochem Streefkerk: “Iedereen verdient een thuis. Een dak boven je hoofd, waar je zekerheid ervaart, geborgenheid. Een plek ook die perspectief geeft om gezond en veilig de toekomst tegemoet te gaan. Leidschendam-Voorburg kan voor nog veel meer mensen een écht thuis zijn. Dat vraagt wel om rechtvaardige keuzes. De PvdA maakt die keuzes.”
Dat betekent bijvoorbeeld dat bij alle nieuwbouwprojecten in de gemeente er ruimte is voor 30% sociale huur. Dat er een zelfbewoningsplicht wordt ingevoerd in de gemeente: koophuizen zijn om in te wonen, niet om mee te beleggen. De Ooievaarspas wordt uitgebreid met gratis peuteropvang en voorschoolse educatie: zo worden de kinderen die dat het hardst nodig hebben, vooruit geholpen. Ook krijgt elke wijk een wijkaanpak, net als in Leidschendam-Noord. Daarmee wordt de leefbaarheid vergroot (door afval- en verkeersoverlast tegen te gaan), en  sociale verbanden en veiligheid in de wijk versterkt. Jochem Streefkerk: “Stem op de Partij van de Arbeid en wij halen het uiterste uit onszelf om de gemeente socialer, eerlijker en sterker te maken. Daar ga ik, samen met onze 23 andere kandidaten, heel hard mijn best voor doen. Wij laten immers niemand in de kou staan