PvdA LV lanceert Rode Taxi

6 maart 2022

Op 14, 15 en 16 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA vindt het belangrijk dat iedereen die wil stemmen, ook daadwerkelijk kan gaan stemmen. Ook als diegene slecht ter been is, slechtziend of lastig aan vervoer kan komen. Daarom lanceert de PvdA de Rode Taxi: een helpende hand aan iedereen in Leidschendam-Voorburg om makkelijk en gratis bij het stemlokaal te komen.

De Rode Taxi brengt mensen op verkiezingsdagen gratis van hun huis naar het stemlokaal en weer terug. De Rode Taxi is er voor iedereen, het maakt niet uit of je wel of geen lid bent van de PvdA of wat je wilt gaan stemmen. Voor sommige mensen bestaan er namelijk drempels om op verkiezingsdagen naar het stemlokaal te komen. Bijvoorbeeld omdat ze slecht ter been zijn, geen eigen vervoer hebben of als het slecht weer is. Er is ook slechts één mal beschikbaar voor slechtzienden, in Leidschendam. De PvdA wil deze drempels wegnemen. Lijsttrekker Jochem Streefkerk: “Ons motto deze verkiezingen luidt niet voor niets ‘Niemand in de kou’. Dat geldt ook als het aankomt op het gebruik maken van je stemrecht. Dat moet voor iedereen toegankelijk zijn.”

Wil je gebruik maken van de Rode Taxi? Neem dan contact op met de PvdA Leidschendam-Voorburg via [email protected], of met een direct berichtje op sociale media. Campagneleider en kandidaat #4 Suzanne Kok: “De Rode Taxi is een typisch PvdA-initiatief, dat al heel lang bestaat voor onze leden. Bij deze verkiezingen dachten we: maar waarom stellen we het niet open voor iederéén die dat nodig heeft?!”

De Rode Taxi rijdt op 14, 15 en 16 maart en is op afroep beschikbaar. De auto kan desgewenst volledig coronaproof worden ingericht, met plexiglas spatschermen en FFP2-maskers.