17 juli 2019

Raadsflits 17 juli 2019

Afval, kinderopvang en woningbouw; het politieke jaar zit erop.

In de laatste raadsvergadering voor de zomer stonden drie onderwerpen op de agenda. Allereerst een nieuw besturingsmodel voor afvalorganisatie Avalex. Wij zijn nog niet overtuigd van het voorgestelde model, omdat er geen duidelijke keuze wordt gemaakt tussen Avalex als overheidsorganisatie en Avalex als private partij. Een breed gesteunde, kritische zienswijze op het voorstel, is ook door de Partij van de Arbeid gesteund.

Daarnaast heeft het college voorgesteld om middelen ter beschikking te stellen ten behoeve van basisschool de Trampoline en de daaraan verbonden kinderopvang. Dat betekent dat de gemeente actief een rol neemt in het faciliteren van integrale ontwikkeling van kinderen (zo min mogelijk hekjes tussen onderwijs en opvang). De Partij van de Arbeid heeft vol overtuiging vóór het voorstel gestemd.

Tot slot is gesproken over de verbouwing van de Fonteinkerk in Voorburg-West. We maken ons zorgen over het feit dat er zo summier onderbouwd is dat er op deze plek geen sociale huurwoningen worden gerealiseerd. De enige troost is dat het college juist een week eerder heeft aangegeven hoe er in de komende jaren tot 850 sociale huurwoningen gerealiseerd zouden kunnen worden.

De Partij van de Arbeid kijkt terug op een goed jaar en wenst u een mooie zomer!

Twitter / @PvdALdmVbg
Facebook / @PvdALV