Raadsflits: Aan de slag voor jongeren in Leidschendam-Noord

26 april 2023

Deze maand heeft de PvdA aandacht gevraagd voor drie dingen: de opvang van vluchtelingen, beter beleid voor inwoners met een bijstandsuitkering, gebaseerd op vertrouwen en perspectief, en jongeren in Leidschendam-Noord. Over dit laatste onderwerp is lang gepraat in de gemeenteraad.

Wat de PvdA betreft gaan we met het programma Sterk voor Noord zo snel mogelijk aan de slag voor onze jongeren. Samen met partners in de wijk: van jongerenwerk tot woningcorporaties en van scholen tot kinderopvang. Het creëren van gelijke kansen voor kinderen vraagt om ongelijk investeren door de gemeente: 1 op de 3 kinderen in Leidschendam-Noord groeit namelijk op in armoede.

Helaas zag een kleine meerderheid in de gemeenteraad (VVD, D66, CDA, CU) dit anders. Als gevolg van een bijzonder kritisch amendement moeten de plannen nu terug naar de tekentafel. Samen met GBLV, GroenLinks en SP stemden wij daar tegen. We blijven nu hangen in papier, terwijl we nu juist in actie willen komen voor Leidschendam-Noord. Wat de PvdA betreft gaan we als gemeente, samen met de partners, alsnog zo snel mogelijk aan de slag. Dat zijn we aan deze jongeren verplicht.