Raadsflits: Sterker uit de crisis

12 mei 2021

De gemeenteraad heeft op 11 mei afscheid genomen van PvdA-wethouder Nadine Stemerdink, die burgemeester wordt van Voorschoten. Burgemeester Tigelaar sprak zijn dank uit voor de jarenlange inzet van Nadine voor onze gemeente op het gebied van het sociaal domein, sport en de openbare ruimte. We zullen haar gaan missen en wensen haar heel veel succes in Voorschoten!

De gemeenteraad heeft daarnaast besloten ook in 2021 3 mln. beschikbaar te stellen voor instellingen, verenigingen en andere organisaties die hard getroffen worden door de Coronacrisis. Breed gedeeld werd er in de raad dat we ruimhartig moeten omgaan met verzoeken om steun en dat we ons ook moeten gaan voorbereiden op het herstel na Corona. De burgemeester zegde toe dat daarvoor deze zomer een plan wordt gepresenteerd.

Een mooi resultaat was ook dat er 2 initiatiefvoorstellen zijn aangenomen die het lokale bestuur transparanter en sneller gaan maken. Ten eerste een voorstel van D66 en PvdA om meer documenten openbaar te maken zodat burgers meer zicht hebben op de besluitvorming. Ten tweede een voorstel van D66 om de beslistermijnen waar mogelijk te verkorten.

Twitter / @PvdALdmVbg
Facebook / @PvdALV