Raadsflits: Welkom Martijn!

29 maart 2023

De raadsvergadering van 21 maart was de eerste onder leiding van onze kersverse burgemeester  Martijn Vroom. En wat voor eerste keer, veel wat over de vergaderorde voorbij kon komen in de raad, passeerde de revue. Er was verwarring over de juiste teksten van amendementen. Het reglement van orde voorzag er niet in hoe om te gaan met een motie die in gelijkspel eindigde, waardoor een zienswijze niet op tijd zou kunnen worden ingediend bij de MRDH. Buiten de vastgestelde agenda om werd er ook een motie vreemd aan de orde van de dag ingediend, waarmee de verwarring compleet was. De vele schorsingen waren dan ook nodig. Fier sloeg hij zich door het spectrum van onduidelijkheden over de orde: voorziet het reglement van orde er niet in, dan kan het. En bij de sluiting van de vergadering reflecteerde onze burgemeester uitgebreid op deze interessante avond. Een warm welkom voor Martijn!

In de raad hebben we een besluit genomen, waar inwoners uit de buurt al jaren op wachten. We stelden geld beschikbaar voor de realisatie van een speeltuin aan de Gravin Catharinalaan. Dit initiatief van, voor en door inwoners juichen wij van harte toe en we kijken uit naar het vervolg.