15 mei 2016

Winkeliers Prinsenhof heel blij met blauwe parkeerzone: “Er zijn weer parkeerplaatsen vrij in ons winkelcentrum!

De winkeliers van de Prins Frederiklaan/Prinsenhof zijn zeer tevreden met de onlangs aangelegde blauwe parkeerzone in hun winkelgebied. Na vijf jaar aandacht vragen voor de overvolle parkeerplaatsen is het eindelijk gelukt. Vooral mevrouw Van Kan, van de gelijknamige (onlangs met “Koninklijke” bekroond!) stomerij heeft hier veel tijd en energie in gestoken. “Er is duidelijk veel meer parkeerplaats in ons winkelgebied. Vroeger hadden veel bewoners van de flats aan de overkant hier hun auto staan, ondanks het eigen parkeerterrein. Maar nu zijn er altijd plekken vrij voor mensen die hier hun boodschappen komen doen. We krijgen veel positieve reacties van onze klanten!”, aldus mevrouw Van Kan.

De komst van de blauwe zone werd feestelijk gevierd samen met de fractievoorzitters Astrid van Eekelen (VVD) en Marjan van Giezen (PvdA). Beide fractievoorzitters hebben de blauwe zone in de Gemeenteraad verdedigd en de wethouder opgeroepen een positief besluit te nemen. Wethouder Floor Kist  kon in maart melden dat de blauwe zone er inderdaad zou komen. Niet veel later werden de blauwe strepen al gezet en de borden geplaatst.

De beide fractievoorzitters waren het helemaal eens: “Dit had niet veel langer moeten duren. Veel ondernemers hebben het zwaar hier, en dan klanten moeten missen omdat ze hun auto niet kwijt kunnen, is dan een hard gelag. Gelukkig kunnen we nu iedereen gerust stellen: er zijn weer ruim voldoende parkeerplaatsen vrij in het winkelgebied Prinsenhof! We zijn trots dat wij hieraan ook een klein steentje hebben kunnen bijdragen”.

De beide fractievoorzitters van de VVD en de PvdA hebben een serie gezamenlijke werkbezoeken afgelegd aan de winkelgebieden van Leidschendam-Voorburg. Er werd samen met de ondernemers vooral gesproken over de economische ontwikkelingen, de leefbaarheid en de mogelijkheid van meer stimulans en minder regels. “Het is ons goed bevallen om zo met ondernemers te kunnen praten en met eigen ogen te kijken naar de ontwikkelingen in de winkelgebieden. Dat blijven we gewoon doen, dus nodig ons rustig uit!”  aldus  beide fractievoorzitters. 2016-05-15 blauwe zone Prinsenhof mei 2016 1